Rynek nieruchomości zmienia się w niezwykłym tempie. Część trendów można przewidzieć – tak jak zwiększenie cen sprzedaży czy rosnące zainteresowanie najmem w stosunku do sprzedaży – ale każdy dzień w tej branży przynosi nieoczekiwane wyzwania a każda transakcja wymaga innego podejścia. Właśnie dlatego nasza praca przynosi tyle satysfakcji. Rok 2018 przyniósł wiele powodów do świętowania. Zapraszamy na przegląd najważniejszych momentów ubiegłego roku z perspektywy Hamilton May i do podsumowania naszych oczekiwań w stosunku do roku 2019.
Trzymając się konsekwentnie naszych planów z poprzednich dwóch lat wyróżniliśmy w tekście pięć obszarów, w których odnieśliśmy sukces:
- Wzrost przychodu
- Rekordowe sprzedaże
- Budowanie międzynarodowej marki
- PRS
- Nasz zespół
WZROST PRZYCHODU
Wzrost oznacza zdrowie spółki i jej zdolność „nie tylko by przetrwać, ale by kwitnąć” (cytując amerykańską poetkę).
Wzrost przychodu w Hamilton May zachował swoją imponującą trajektorię. W krakowskim biurze wyniósł on 22%, podczas gdy w warszawskim – znacznie dojrzalszym w porównaniu do lat ubiegłych – aż 41%. Znaczna część wzrostu jest efektem pracy zespołu, z którym rozpoczynaliśmy rok 2018, co demonstruje duże możliwości. Cel na obecny rok jest bardziej ambitny, związany z planowanym otwarciem nowego biura w Krakowie i zwiększeniem personelu biura w Warszawie.
Ubiegły rok był świadkiem rekordowych transakcji, jak choćby sprzedaż przepięknej podwarszawskiej posiadłości o wartości 8 milionów złotych czy wielojednostkowa sprzedaż w kameralnym, nowoczesnym budynku mieszkalnym w Krakowie, której konsekwencją była publikacja wszystkich sprzedanych mieszkań w ofercie najmu zarządzanego przez nasz zespół zarządzania nieruchomościami. Chcemy powtórzyć i poprawić te osiągnięcia. Jak mówi powiedzenie – apetyt rośnie w miarę jedzenia – i wciąż jesteśmy głodni.
REKORDOWE SPRZEDAŻE
Końcem 2017 roku pisaliśmy o prowadzonych przez nas dwóch „ważnych, wielojednostkowych transakcjach”, które udało się zamknąć w ubiegłym roku. Obie miały miejsce w Krakowie i dotyczą budynków przy ulicach Rakowickiej i Skawińskiej. To dla nas ważny krok naprzód w obszarze rynku pierwotnego. Byliśmy też obecni przy sprzedaży butikowego budynku mieszkalnego przy ulicy Zamoyskiego w Krakowie i prowadzimy rozmowy w sprawie wyłącznej sprzedaży innego kameralnego budynku na obrzeżach Starego Miasta.
W Warszawie skupiliśmy się na rynku wtórnym, gdzie udało się nam dwukrotnie pobić nasz własny rekord wielkości sprzedaży, spodziewając się jednocześnie poprawić ten wynik na początku 2019 roku.
Chcemy też zaznaczyć, że wchodzimy do walki na rynku komercyjnym i mamy nadzieję wkrótce ogłosić sprzedaż nieruchomości o charakterze komercyjnym w centrum Warszawy – bądźcie z nami na bieżąco!
BUDOWANIE MIĘDZYNARODOWEJ MARKI
To jeden z najciekawszych i najbardziej satysfakcjonujących aspektów poprzedniego roku. Nasza współpraca z rosnącą liczbą zagranicznych inwestorów była kołem zamachowym dla wielu dobrych newsów w 2018 roku.
Kolejnym aspektem jest nasz Program dla Ambasad i Konsulatów, czyli dedykowana usługa dla pracowników placówek dyplomatycznych, którą prowadziliśmy kilka lat temu i z powodzeniem realizujemy z korzyścią dla najbardziej wymagających klientów. Mieliśmy przyjemność pomóc wielu relokowanym pracownikom znaleźć nowy dom w Warszawie i Krakowie.
Nieustannie staramy się ułatwiać dostęp do naszych usług, budując silną i niezawodną markę. Korzystamy z wypróbowanych narzędzi marketingowych, ale nie boimy się testować nowoczesnych sposobów na ekspozycję marki, ułatwiających komunikację z Klientami. Hamilton May postrzegany jest jako zaufana i polecana marka na polskim rynku nieruchomości.
PRS
Sektor najmu instytucjonalnego, czyli PRS (Private Rented Sector) był jednym z głównych obszarów naszego zainteresowania w ciągu ostatnich lat. Angażowaliśmy się w wynajem i/lub zarządzanie mniejszych portfeli nieruchomości liczących 5-25 jednostek zarówno w Krakowie (budynki przy ulicach Barskiej, Skawińskiej, Miodowej) jak i w Warszawie (przy Złotej 44, Pereca, Obozowej, Siedmiogrodzkiej i innych). W nadchodzących miesiącach spodziewamy się zwiększyć skalę działania naszych usług w tym zakresie w ramach współpracy z nowymi i istniejącymi funduszami, wraz z rosnącą wielkością sektora PRS w Polsce.
Mieliśmy też przyjemność pełnić rolę doradczą przy funduszach inwestycyjnych – tak formalnie, jak i nieformalnie – na co pozwala nam piętnastoletnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Pracujemy już nad kolejnymi projektami w nadchodzących miesiącach.
NASZ ZESPÓŁ
Ten punkt mógłby być pierwszy, ale chcieliśmy zachować najlepsze na koniec: nasz zespół pracujący w Warszawie i Krakowie. W 2018 roku przekroczyliśmy liczbę pięćdziesięciu zatrudnionych osób, co jest małym, ale istotnym krokiem naprzód. Do końca 2019 roku spodziewamy się zatrudniać około 70 specjalistów rynku nieruchomości. Chcemy konsekwentnie powiększać zespół o doświadczonych, ambitnych i pozytywnych członków, by zachować równowagę między możliwością coraz pełniejszej obsługi rosnącej liczby klientów, a pewnością, że nie traci na tym jakość relacji.
Nasze strategie rekrutacyjne, polityka utrzymania pracowników i planowania ich rozwoju była opisana szerzej w magazynie ESTATE, dowodząc, że jesteśmy punktem odniesienia dla branży. Wciąż jesteśmy jedną z nielicznych agencji nieruchomości w Polsce z nieporównywalnie niskim współczynnikiem rotacji pracowników. Zapewniamy członkom naszego zespołu jasne i ambitne cele zawodowe i możliwość ich realizacji w motywującej, wspierającej atmosferze.
Na koniec, chcielibyśmy podziękować wszystkich Klientom, którzy zaufali nam w tak ważnej kwestii jak potrzeby na rynku nieruchomości.
PRZYSZŁOŚĆ
Plany na 2019 rok są ambitne. Chcemy otworzyć nowe flagowe biuro w Krakowie, które pozwoli nam zwiększyć zatrudnienie do 50 specjalistów, jednocześnie zwiększając liczbę pracowników warszawskiego biura do 30. W pierwszym kwartale 2019 roku nastąpi premiera nowego, rozszerzonego systemu CMS/CRM, nad którym pracujemy już od 18 miesięcy. Nowy system zarządzania treścią i danymi pozwoli znacznie efektywniej odpowiadać na potrzeby naszych Klientów. Wszystko to dzięki świetnemu zespołowi IT, bez którego pewnie wciąż używalibyśmy arkuszy kalkulacyjnych.
PODSUMOWANIE
Wielkie podziękowania dla wszystkich ciężko pracujących agentów, asystentów, fotografów, marketingowców, specjalistów IT i pracowników administracji, którzy spajają to wszystko oraz dla zespołu zarządzania nieruchomościami. Bez was nie mielibyśmy tu nic do powiedzenia 🙂